Elektromobillar ekologik tozaligi va quvvat samaradorligi bilan avtomobil bozorida o‘z o‘rnini tobora mustahkamlab bormoqda. Biroq, ko‘plab elektromobil haydovchilari bir muammo bilan tez-tez duch kelmoqda: shinalarning ancha erta yemirilishi.
Ushbu maqolada elektromobillar uchun xos bo‘lgan erta shina eskirishining asosiy sabablari, uning iqtisodiy oqibatlari va muammoning oldini olish yo‘llari haqida professional tahlil taqdim etamiz.
Nega elektromobillar shinalarni tezroq yemiradi?
1. Yuqori darajada sarf qilish
Elektr motorlar ichki yonuv dvigatellaridan farqli o‘laroq, maksimal tezlikka bir zumda erishadi. Har safar harakatga tushganingizda, ayniqsa sport rejimida, shinalar katta kuchlanishga uchraydi — bu esa ularning ishqalanishini keskin oshiradi.
2. Akkumulyator og‘irligi va og‘irlik markazi
Ko‘pchilik elektromobillarda akkumulyatorlar pastda joylashgan bo‘lib, bu avtomobil og‘irligini oshiradi. Natijada shinalarga tushayotgan vertikal yuk ham ortadi. Og‘irroq avtomobil sababli shinalar yemirilishi ham tezlashadi.
3. Regenerativ tormozlash tizimi
Regeneratsiya natijasida yuzaga keladigan orqaga kuchlanish aynan oldingi shinalarga ko‘proq yuk tushiradi. Bu esa ayniqsa old g‘ildirakli elektrokarlarda notekis yemirilishga olib keladi.
Iqtisodiy oqibatlar
Oddiy shinalarda o‘rtacha ishlash muddati 40,000–50,000 km atrofida bo‘lsa, noto‘g‘ri moslangan yoki sifatsiz shinalar bilan elektromobillarda bu ko‘rsatkich 30,000 km yoki undan ham kam bo‘lishi mumkin.
Bu esa sizga erta almashtirish xarajatini olib kelishi, yonilg‘i o‘rnidagi elektr sarfining ortishiga, xavfsizlikning pasayishiga olib keladi.
Oldini olish yo‘llari
Maxsus EV-sertifikatli (elektromobillar uchun tasdiqlangan) shinalardan foydalaning
Ular yuqori moment va yukka moslashtirilgan maxsus tarkibiy qoplamalarga ega.
Har 7,000–10,000 km da shina rotatsiyasi (perekidka)
Old va orqa g‘ildiraklar almashinuvi shinalarning notekis eskirishini kamaytiradi.
Bosimni har oyda tekshiring
To‘g‘ri bosim shinalarning yuzaki ishlashini optimallashtiradi va energiya tejamkorligini oshiradi.
Og‘ir yuk tashishni cheklang
Keraksiz og‘irlik faqatgina akkumulyatorda emas, balki shinalarga ham ortiqcha yuk beradi.
Xulosa
Elektromobilning zamonaviy texnologiyasi, afsuski, oddiy shina bilan to‘liq uyg‘unlashmaydi. Elektromobil egalari shinalarga oddiy avtomobillarnikidan ko‘ra ko‘proq e’tibor qaratishi kerak. To‘g‘ri tanlov, muntazam texnik xizmat va sifatli mahsulot — bu nafaqat qulaylik, balki xavfsizlik va iqtisodiy barqarorlik kafolatidir. ASKO do‘konlaridan mashinangiz uchun eng yaxshi shinalarni ko‘ring. Biz haqimizda ko‘proq bilish olish uchun quyidagi ma’lumotnomani to‘ldiring.
Ushbu maqolada elektromobillar uchun xos bo‘lgan erta shina eskirishining asosiy sabablari, uning iqtisodiy oqibatlari va muammoning oldini olish yo‘llari haqida professional tahlil taqdim etamiz.
Nega elektromobillar shinalarni tezroq yemiradi?
1. Yuqori darajada sarf qilish
Elektr motorlar ichki yonuv dvigatellaridan farqli o‘laroq, maksimal tezlikka bir zumda erishadi. Har safar harakatga tushganingizda, ayniqsa sport rejimida, shinalar katta kuchlanishga uchraydi — bu esa ularning ishqalanishini keskin oshiradi.
2. Akkumulyator og‘irligi va og‘irlik markazi
Ko‘pchilik elektromobillarda akkumulyatorlar pastda joylashgan bo‘lib, bu avtomobil og‘irligini oshiradi. Natijada shinalarga tushayotgan vertikal yuk ham ortadi. Og‘irroq avtomobil sababli shinalar yemirilishi ham tezlashadi.
3. Regenerativ tormozlash tizimi
Regeneratsiya natijasida yuzaga keladigan orqaga kuchlanish aynan oldingi shinalarga ko‘proq yuk tushiradi. Bu esa ayniqsa old g‘ildirakli elektrokarlarda notekis yemirilishga olib keladi.
Iqtisodiy oqibatlar
Oddiy shinalarda o‘rtacha ishlash muddati 40,000–50,000 km atrofida bo‘lsa, noto‘g‘ri moslangan yoki sifatsiz shinalar bilan elektromobillarda bu ko‘rsatkich 30,000 km yoki undan ham kam bo‘lishi mumkin.
Bu esa sizga erta almashtirish xarajatini olib kelishi, yonilg‘i o‘rnidagi elektr sarfining ortishiga, xavfsizlikning pasayishiga olib keladi.
Oldini olish yo‘llari
Maxsus EV-sertifikatli (elektromobillar uchun tasdiqlangan) shinalardan foydalaning
Ular yuqori moment va yukka moslashtirilgan maxsus tarkibiy qoplamalarga ega.
Har 7,000–10,000 km da shina rotatsiyasi (perekidka)
Old va orqa g‘ildiraklar almashinuvi shinalarning notekis eskirishini kamaytiradi.
Bosimni har oyda tekshiring
To‘g‘ri bosim shinalarning yuzaki ishlashini optimallashtiradi va energiya tejamkorligini oshiradi.
Og‘ir yuk tashishni cheklang
Keraksiz og‘irlik faqatgina akkumulyatorda emas, balki shinalarga ham ortiqcha yuk beradi.
Xulosa
Elektromobilning zamonaviy texnologiyasi, afsuski, oddiy shina bilan to‘liq uyg‘unlashmaydi. Elektromobil egalari shinalarga oddiy avtomobillarnikidan ko‘ra ko‘proq e’tibor qaratishi kerak. To‘g‘ri tanlov, muntazam texnik xizmat va sifatli mahsulot — bu nafaqat qulaylik, balki xavfsizlik va iqtisodiy barqarorlik kafolatidir. ASKO do‘konlaridan mashinangiz uchun eng yaxshi shinalarni ko‘ring. Biz haqimizda ko‘proq bilish olish uchun quyidagi ma’lumotnomani to‘ldiring.