ASKO blogi

Ho'l sharoitlar va nam yo'llarda harakatlanish qanchalik xavfli?

Nam sharoitlar va yo'llar bir necha omillar tufayli shinalarning yo’l bilan yaxshi aloqasini sezilarli darajada kamaytiradi:
  1. Toyish: Yo'lda suv qatlami mavjud bo'lganda, shinalarning yo’l sirti bilan aloqani yo'qotishi va uning o'rniga suv qatlamiga minishi mumkin. Bunga gidroplaning deyiladi, bu yo’l bilan aloqani va nazoratni keskin kamaytiradi.
  2. Tezlik: Yuqori tezlik gidroplaning ehtimolini oshiradi. Suv chuqurligi: Hatto yupqa suv qatlami ham yuqori tezlikda aloqani yo'qotishiga olib kelishi mumkin. Shinalar protektori: eskirgan yoki noto'g'ri ishlab chiqilgan protektor naqshlari suvni kanalizatsiya qilishda unchalik samarali emas.
  3. Kamaytirilgan ishqalanish Nima uchun bu sodir bo'ladi: ho'l yuzalar quruq yuzalarga qaraganda kamroq shinani o’z yuzasida ushlab qoladi, chunki suv toydirish vositasi bo'lib, shinalar va yo'l o'rtasidagi ishqalanishni kamaytiradi. Natijada: Tormoz masofalari uzoqroq bo’ladi va burilishda nazorat kamayadi.
  4. Harorat effektlari Nam yo'llar ko'pincha sovuqroq bo'ladi, bu esa shinalar haroratini pasaytirishi mumkin. Shinalar past haroratlarda samarasiz bo'ladi, chunki kauchuk aralashmalar optimal moslashuvchanlikka erisha olmaydi.
  5. Yo'llarni ifloslantiruvchi moddalar Yomg'ir suvi yo'lda yog', loy va boshqa moddalar bilan aralashib, silliq plyonka hosil qiladi, bu esa nazoratni yanada kamaytiradi.
  6. Protektor dizayni va chuqurligi Protektorning ahamiyati: Shinalar protektorlari suvni yo’l bilan aloqa joyidan uzoqlashtirish uchun mo'ljallangan. Agar protektor eskirgan bo'lsa yoki nam sharoitga mos kelmasa, shinalar yo'l bilan samarali aloqa qila olmaydi.
  7. Qonuniy va amaliy protektor chuqurligi: Aksariyat mintaqalarda qonun bo'yicha kamida 1,6 mm protektor chuqurligi talab qilinadi, ammo nam sharoitda xavfsizlik uchun 3 mm yoki undan ortiq chuqurlik tavsiya etiladi.
  8. Haydash dinamikasiga ta'siri: Ho'l yo'llarda to'xtash masofasi sezilarli darajada oshadi va natijada, shinalar burilish yoki to'satdan manevrlar paytida sirpanishga ko'proq moyil bo'ladi.

Nam sharoitda boshqaruvni yaxshilash bo'yicha maslahatlar:

  • Nam ob-havo uchun mo'ljallangan shinalardan foydalaning.
  • To'g'ri shinalar bosimini saqlang; kam to'ldirilgan yoki haddan tashqari shishgan shinalar nazoratni kamaytiradi.
  • Toyish ehtimolini kamaytirish uchun nam sharoitda sekinlashtiring. Doimiy ravishda protektor chuqurligini tekshiring va kerak bo'lganda shinalarni almashtiring.